F-16, Super Vita, Belh@rra, ελληνικό UAV… ο ΥΕΘΑ ενημερώνει για τις εξελίξεις




Εξαιρετικά θετική ήταν η εντύπωση που έκανε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος συνάντησε τους διαπιστευμένους στο υπουργείο δημοσιογράφους και τους ενημέρωσε για τα σειρά ζητημάτων. Επικοινωνιακός, ευχάριστος, κατανοητός – καλά “διαβασμένος” και προσηνής, συνοδευόταν από τον υφυπουργό, αντιστράτηγο εν αποστρατεία Αλκιβιάδη Στεφανή και τον γενικό γραμματέα Αντώνη Οικονόμου.
Στο πρώτο θέμα προτεραιότητας, αυτό της αναβάθμισης των 85 μαχητικών αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας σε F-16V (Viper), ο υπουργός ανέφερε ότι σήμερα το απόγευμα θα μεταβεί στο Κοινοβούλιο, με σκοπό να περάσει την τροπολογία που θα απαλλάσσει τα απάρτια της αναβάθμισης από τον ΦΠΑ, ώστε να επιβαρυνθεί επιπλέον το κόστος της σύμβασης.

Το θέμα αυτό έχει απόλυτη προτεραιότητα -και δικαίως- για το ΥΠΕΘΑ, καθώς τα απάρτια έχουν ήδη αφιχθεί στην Ελλάδα και επείγει ο εκτελωνισμός τους ώστε να μεταφερθούν στην ΕΑΒ, με σκοπό να ξεκινήσει άμεσα το πρόγραμμα αναβάθμισης του πρώτου μαχητικού που θα αποτελέσει το πρωτότυπο και αφού εγκριθεί από την αμερικανική Αεροπορία (USAF), να προχωρήσει και η αναβάθμιση των υπολοίπων.
Όσον αφορά το Πολεμικό ναυτικό και την προοπτική απόκτησης μονάδων επιφανείας, ο ΥΕΘΑ ανέφερε ότι η 6η ΤΠΚ Super Vita θα καθελκυστεί εντός του 2020 και θα ακολουθήσει η 7η. Στο θέμα της απόκτησης νέων φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό, δεν αρνήθηκε το ελληνικό ενδιαφέρον για τη νέα φρεγάτα της γαλλικής ναυπηγικής βιομηχανίας (Naval Group) τύπου Belh@rra.
Ωστόσο, υπογράμμισε ότι απέχουμε ακόμα χρονικά από την τελική απόφαση. Ενδιαφέρον είχε η γενικότερη -και ορθή- τάση που επέδειξε να ρίχνει “το μπαλάκι” στα στρατιωτικά επιτελεία. Οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου λαμβάνονται με βάση τις εισηγήσεις του χρήστη, εν προκειμένω στο ζήτημα των πλοίων, του Πολεμικού Ναυτικού.
Παράλληλα αναγνώρισε, ότι καθώς η παράδοση των φρεγατών αυτών εάν τελικώς αποκτηθούν απέχει πολλά χρόνια, είναι σαφές ότι θα απαιτηθεί παρέμβαση στον στόλο ώστε να μείνει αξιόμαχος. Πρόκειται για μια έμμεση αναφορά στο πρόγραμμα αναβάθμισης των φρεγατών MEKO.
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος προανήγγειλε την ενεργό ενασχόληση με τον ναυπηγικό και ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, ιδίως όμως με τα ναυπηγεία της Ελευσίνας και του νεωρίου Σύρου. Προφανώς, η κινητοποίηση θα αφορά το ενδιαφέρον που έχει επιδειχθεί από την πλευρά της εταιρίας ONEX, η οποία έχει καταθέσει προς εξέταση σειρά προτάσεων, οι οποίες εξετάζονται από τους αρμοδίους.
Εν κατακλείδι, ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η αναφορά του στην ίδρυση “ενδιάμεσου φορέα” που θα επιδιώξει την αξιοποίηση κονδυλίων των ΕΣΠΑ, με σκοπό να εξευρεθούν κονδύλια που θα κατευθυνθούν στην αμυντική βιομηχανία, με στόχο την ανάπτυξη ελληνικών οπλικών συστημάτων.
Η πρώτη απόπειρα θα αφορά μη επανδρωμένο αερόχημα (UAV) το οποίο έχει αναπτυχθεί από ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Στόχος είναι να αξιοποιηθεί και να αναπτυχθεί κατά τρόπον που θα εξυπηρετεί τις επιχειρησιακές ανάγκες των στρατιωτικών επιτελείων. Στο έργο θα έχει ενεργό εμπλοκή η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ).
Δείτε και: SEA RAIDER - Το Ελληνικό Μη Επανδρωμένο Θαλάσσιο Οχημα #Ελληνικό #Μη #Επανδρωμένο #Θαλάσσιο #Οχημα

#SEA #RAIDER #Ελληνικό #Μη #Επανδρωμένο #Θαλάσσιο #Οχημα #σκάφος #πολεμικό #ναυτικό #πν #φρεγάτες #usv #OCEAN 2020

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις